info@firstconsulting.com.ua

skype12 firstconsulting.com.ua

+38 067 614 05 75

+38 050 450 10 28 

Відкрита онлайн консультація (Жовтень 2016)

1. Маємо бюджетне фінансування на заробітну плату і частково комуналку за КЕКВ 2610. Чи можна відносити до податкового кредиту суми з нарахованих послуг за теплопостачання та електропостачання?

Податковий кодекс не містить обмежень для нарахування податкового кредиту в залежності від джерел фінансування придбання послуг. Єдиною підставою для не включення сум до податкового кредиту є відсутність зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної (п. 198.6 ПКУ).

Таким чином, ви маєте право включати суми ПДВ з комунальних послуг по додаткового кредиту. 

Якщо ці послуги використовуються частково чи повністю у: 

  • операціях, що не є об’єктом оподаткування,
  • операціях, звільнених від оподаткування,
  • операціях, що не є господарською діяльністю,

то платник податку повинен нарахувати податкове зобов’язання та зареєструвати податкову накладну у ЄРПН, виходячи з договірної вартості цих послуг.

2. Постачальник в січні 2014 надав нам оригінал податкової накладної за виконанні роботи, і відобразив її в Декларації з ПДВ за січень, ми також включили цю податкову накладну до податкового кредиту і відобразили в Декларації. А в лютому 2014 цей постачальник подав уточнюючу декларацію і зняв всю суму цієї податкової накладної (тобто анулював цю ПН без подання уточнюючого розрахунку) не повідомивши нас. Які наслідки будуть для нашого підприємства?

Оскільки у вас на руках є оригінал податкової накладної, а уточнюючий розрахунок ви не отримували, то підстав для коригування податкового кредиту немає. Ми вважаємо, що жодних наслідків для вашого підприємства не має бути.

При виявленні розбіжностей з вашим постачальником податкова має надіслати вам запит про надання пояснень та документальних підтверджень. У разі наявності всіх документів (договору та/або акта виконаних робіт, податкової накладної) жодних претензій до вас не може бути. Ви не відповідаєте за постачальника, який подав недостовірну податкову декларацію.

Якщо вам просто зателефонували з питаннями, можете це просто ігнорувати. Якщо надійшов письмовий запит – надайте письмові пояснення та копії первинних документів.

3. ФОП на єдиному податку 3 група, консультаційні послуги. Тільки починаємо вести діяльність, але будемо працювати з іноземцями і приймати валюту. Чи є це ЗЕДом? Які особливості у веденні документації?

Так, це є зовнішньоекономічною діяльністю (експорт послуг). Єдиним документом, що підтверджує експорт послуг, є інвойс, який ви маєте надати замовникові, та копію – вашому обслуговуючому банку для підтвердження джерела надходження валюти.

4. Нерезидент (не засновник) прийняв рішення «простити» нам відсотки по позиці за 2013-2016. При списанні цих відсотків у бухобліку, чи маємо їх взяти в дохід? Чи повинні ми, при списанні таких відсотків, відкоригувати курсові різниці за попередні роки? Які документи потрібні нам для проведення списання відсотків (протокол, наказ)?

Підставою для списання кредиторської заборгованості за відсотками є повідомлення кредитора. Додаткові розпорядчі документи не є обов’язковими, але ви можете оформити це наказом. Якщо у повідомленні не зазначена точна сума заборгованості, ви також маєте скласти розрахунок.

Відповідно до ПСБУ, зменшення зобов’язань, що призводять до збільшення капіталу є доходом. Отже, на дату списання кредиторської заборгованості ви маєте визнати дохід.

Коригування за попередні періоди не проводиться, оскільки подією, що впливає на зобов’язання за кредитом, є саме рішення про списання (припинення) зобов’язання.

5. На підприємство беремо людину зі своїм авто. Будемо йому відшкодовувати витрати на бензин і амортизацію раз на місяць. Чи буде автомобіль співробітника автомобілем кампанії, узятим в оренду? І як це правильно оформити?

Правильно оформити договором оренди автомобіля, укладеним в простій письмовій формі. В договорі повинно бути зобов’язання компанії відшкодовувати витрати на пальне відповідно до обліку транспортної роботи (кілометражу). Тоді ці витрати не будуть обкладатися податком на доходи фізичних осіб.

Що стосується відшкодування амортизації, то ці виплати у будь-якому разі є об’єктом оподаткування ПДФО. Але більш правильно здійснювати їх у формі орендної плати.

6. Півроку тому оплачувала ЄСВ за співробітника. Але платіжка впала не на той рахунок в податковій. І тільки зараз мені говорять про те, що у мене борг і штраф за той платіж. Чи є правомірними дії податкової? Вони повинні були повідомити про заборгованість або перенести платіж на новий рахунок?

На жаль, у таких випадках органи ДФС не зобов’язані інформувати платників. Відповідно до податкових роз’яснень, наданих ДФС, відповідальність за правильність реквізитів при сплаті податків несе платник. Такою є правова позиція податкових органів. На жаль, на законодавчому рівні це питання не врегульоване, тому остаточну відповідь у суперечці може дати тільки суд. На наш погляд, шанси на позитивне рішення є, але не дуже високі.

 

Бажаєте задати питання та отримати безкоштовну консультацію від професіоналів?

Ми регулярно відповідаємо на запитання підписувачів у нашій групі Фейсбук. Якщо ви є користувачем Фейсбук, задайте питання, використовуючи посилання нижче. Якщо ви не не є користувачем Фейсбук, ви маєте бути зареєстрованим користувачем нашого сайту, щоб мати змогу задати питання.

Це повністю безкоштовно!

 

Задати питання у Фейсбук:

тисніть на іконку:

ico.facebook

Ми відповідаємо на запитання у Фейсбук протягом кількох годин (у робочі дні).

Увійти або зареєструватися, щоб задати питання

 

Онлайн консультацію провів

But

Станіслав Бут

Сертифікований міжнародний професійний бухгалтер (CIPA)

Дійсний член Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України

Вгору