info@firstconsulting.com.ua

skype12 firstconsulting.com.ua

+38 067 614 05 75

+38 050 450 10 28 

Відкрита онлайн консультація (Вересень 2016)

1. Чи може комісіонер продавати товар за ціною вище, або нижче, ніж узгоджена ціна за договором комісії, але при цьому загальна вартість партії не змінюється? Наприклад: За договором комісії переданий товар 100 шт. по 50 грн. разом 5000 грн. У звіті комісіонера вказано: 50 шт. по 40 грн. і 50 шт. по 60 грн. разом 5000 грн. Чи потрібно проводити коригування податкової накладної?

Відповідно до Статті 1014 Цивільного кодексу, комісіонер зобов'язаний вчиняти правочини на умовах, найбільш вигідних для комітента, і відповідно до його вказівок. Якщо комісіонер вчинив правочин на умовах більш вигідних, ніж ті, що були визначені комітентом, додатково одержана вигода належить комітентові. Таким чином, якщо у договорі комісії немає спеціальних положень, комісіонер не має права продавати товари по ціні нижчій за ту, що вказана у договорі комісії. Комітент має право продавати товари по більш високій ціні, але в такому випадку вся додаткова вигода буде належати комітенту.

Комітент та комісіонер можуть внести до договору комісії додаткові положення, якими врегулювати порядок зміни ціни. 

Коригування податкової накладної здійснюється на підставі звіту комісіонера в тому разі, якщо таке коригування ціни дозволяє договір комісії та Цивільний кодекс.

2. Компанія придбала футболки зі своїм логотипом для безкоштовної передачі покупцям. На підставі якого документа можна віднести вартість футболок до витрат на рекламу? Чи виникають зобов'язання з ПДВ?

Податковий кодекс не містить обмежень щодо можливості визнання витрат на рекламу.

Щодо податкових зобов’язань з ПДВ, відповідно до пунктів 198.5 в) та г) Податкового кодексу, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання у разі якщо товари призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях з передачі для невиробничого використання у межах балансу платника податку, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Щоб не нараховувати податкові зобов’язання, платник податку повинен підтвердити, що безоплатна передача товарів покупцям є господарською діяльністю та виробничим використанням таких товарів. За допомогою яких документів це зробити – не принципово. Відповідно до п.14.1.36 ПКУ, господарська діяльність – діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу. Отже, потрібно довести, що рекламна діяльність, яка передбачає безоплатну передачу товарів, спрямована на отримання доходу.

3. Підписаний договір оренди нежитлового приміщення між юридичними особами на один рік з умовою щомісячної оплати згідно акту виконаних робіт. Орендодавець в акті вказує вид послуги - оренда, але не вказує період (місяць, за який надана послуга) і немає посилання на номер і дату договору оренди. Акт складається останнім днем місяця і підписується керівниками. Чи має орендар право на витрати по оренді, якщо відображати їх в обліку датою складення акта?

Так, має. Податковий кодекс не містить обмежень щодо можливості визнання витрат на оренду основних засобів.

Відповідно до статей 11 та 509 Цивільного Кодексу, зобов'язання виникають з договорів та інших правочинів. Підставою для виникнення зобов’язань з оренди є чинний договорів.

Відповідно до п.3 П(С)БО-1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», витрати – це зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов’язань, які призводять до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками). Таким чином, виникнення зобов’язання у орендаря має визнаватися витратами.

4. Підприємство зареєстроване в серпні, директор призначений протоколом зборів засновників. Діяльність поки ще не ведеться. Чи можливо так оформити трудові відносини з директором, щоб нарахування заробітної плати почалося одночасно з початком діяльності?

Так, можливо. Це має бути обговорене у рішенні Зборів учасників, а також у контракті з директором, за його наявності.

5. Допоможіть визначитися з організаційно-правовою формою бізнесу. Я та моя подруга плануємо відкрити роздрібний магазин – промислова група. Плануємо працювати на єдиному податку. З цієї точки зору для нас ідеальною, на мій погляд є друга група спрощеної системи оподаткування. Проте нас двоє – тож, як я розумію, в даному випадку потрібно створювати ТОВ, проте юридична особа – це набагато складніше за моїм розумінням, ніж ФОП, в тому числі з точки зору реєстрації. Чи обов'язково в нашому випадку створювати саме ТОВ і чим в плані оподаткування та звітності нам буде складніше? Може є якийсь більш простий шлях зробити бізнес на двох, не створюючи ТОВ?

Нажаль, у законодавстві України не існує організаційно-правової форми для ведення колективного бізнесу підприємцями – фізичними особами (аналога партнерства у англо-американській правовій системі). Його замінником може бути договір про спільну діяльність, у якому два підприємці визначають порядок ведення спільного бізнесу, розподілу доходів та витрат. В організаційному плані таке рішення є більш простим, ніж створення ТОВ, а у податковому плані більш вигідне. Однак є й підводні камені. Зокрема, укладення договору оренди приміщення одночасно з обома підприємцями може бути неможливим. Тому учасники спільної діяльності мають визначити учасника, відповідального за укладення угод та облік результатів спільної діяльності.

6. Після перевірки за рішенням суду анулювали реєстрацію мого ФОП як платника ПДВ, після залучення адвоката і півроку розглядів і судів - відновили. Тепер неясно - як відновлювати ситуацію за цей період. Чи виписувати податкові накладні? Чи складати коригування? Податківці як води в рот набрали, а мені потрібно продовжувати працювати. Допоможіть вийти з ситуації.

Відповідь на ваше питання залежатиме від змісту судового рішення. Якщо акт, яким анульована реєстрація платником ПДВ, визнаний судом недійсним з моменту прийняття, то треба діяти так, ніби ви весь час були платником ПДВ, хоча таке рішення може бути складно виконати на практиці.

Якщо зі змісту судового рішення не можна зробити висновок про те, чи має воно зворотну дію у часі, рекомендуємо вам звернутися за роз’ясненням рішення до суду, що його прийняв.

7. Я на 2 групі єдиного податку, не є платником ПДВ. Маю торгову точку на ринку. Площа, розташування дозволяє налагодити роздрібний продаж сигарет. Я правильно розумію, що мені необхідно придбати ліцензію і касовий апарат? І чи зможу я залишатися на 2 групи, чи перехід на загальну систему обов'язковий?

Так, ви маєте придбати ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

Відповідно до п.291.5.1 Податкового кодексу, не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи – підприємці, які здійснюють продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів, пива та столових вин). Таким чином, здійснювати торгівлю сигаретами ви можете тільки у разі переходу на загальну систему оподаткування.

Відповідно до Статті 3 Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові  операції в готівковій формі при продажу у сфері торгівлі, зобов’язані: проводити  розрахункові  операції через зареєстровані, опломбовані  та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій. Відповідно до Статті 9 цього Закону, РРО не застосовуються при здійсненні фізичними особами торгівлі лише продуктовими або промисловими товарами (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) за готівкові кошти на ринках. 

Таким чином, при здійсненні роздрібної торгівлі тютюновими виробами застосування РРО є обов’язковим.

8. Неприбуткова громадська організація, зареєструвалися у державного реєстратора, але в податковій інспекції - ні. В які терміни це необхідно зробити? Які наслідки, якщо ми вже прострочили (минуло 3 місяці з моменту державної реєстрації)?

Відповідно до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, заява про включення організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій може бути подана державному реєстратору одночасно з заявою про державну реєстрацію. Якщо така заява не була подана, її можна подати у орган ДФС. Термін подання заяви не обмежений.

У разі, якщо організація здійснювала фінансово-господарську діяльність без реєстрації у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, вона повинна щоквартально подавати до органу ДФС податкову та фінансову звітність та сплатити податок на прибуток з отриманого прибутку.

 

Бажаєте задати питання та отримати безкоштовну консультацію від професіоналів?

Ми регулярно відповідаємо на запитання підписувачів у нашій групі Фейсбук. Якщо ви є користувачем Фейсбук, задайте питання, використовуючи посилання нижче. Якщо ви не не є користувачем Фейсбук, ви маєте бути зареєстрованим користувачем нашого сайту, щоб мати змогу задати питання.

Це повністю безкоштовно!

 

Задати питання у Фейсбук:

тисніть на іконку:

ico.facebook

Ми відповідаємо на запитання у Фейсбук протягом кількох годин (у робочі дні).

Увійти або зареєструватися, щоб задати питання

 

Онлайн консультацію провів

But

Станіслав Бут

Сертифікований міжнародний професійний бухгалтер (CIPA)

Дійсний член Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України

Вгору