info@firstconsulting.com.ua

skype12 firstconsulting.com.ua

+38 067 614 05 75

+38 050 450 10 28 

Вiдкрита онлайн консультація (Липень 2016)

1. У світлі законопроекту 4496 (якщо його все-таки приймуть) з'явиться ще одне питання: як легально отримувати оплату через платіжні системи (яким користується переважна більшість фрілансерів)? Наприклад, постачальник послуг надає послугу компанії А. Компанія А розплачується через платіжний сервіс Б (типу Скрілл, Пей Пал і т.п.). Постачальник виставляє інвойс на замовника – на компанію А. Але гроші в банк заходять від іншої юридичної особи – від компанії Б. Як податковій пояснити, що ця операція проводиться на підставі інвойсу А, і первинні документи (інвойс), виставлені на компанію Б, не потрібні?

По-перше, слід зазначити, що законопроект 4496 не змінює діючий порядок валютного регулювання, встановлений Декретом «Про систему валютного регулювання і валютного контролю», відповідно до якого відкриття громадянами України рахунків за кордоном і розміщення на них валютних коштів потребує індивідуальної ліцензії НБУ. До внесення змін до законодавства в цій частині легально користуватися рахунками в платіжних системах (Pay Pal, Payoneer, Skrill і ін.) не вийде.

Єдиним варіантом квазі-законного рішення у вашій ситуації є вказувати у інвойсі, крім компанії А – одержувача послуг, як платника компанію Б. 

(Оновлення) Станом на 2017 рік легальним є використання електронний платіжних систем, які забезпечують зарахування коштів на валютні рахунки отримувачів, відкриті в українських банках. Наразі платіжні системи Payoneer та Skrill відповідають цій вимозі. Детальніше дивіться у статті.

2. Чи відноситься до контрольованих операцій залишок валютного кредиту (більше 5 млн. грн.) станом на 01.01.2016 року отриманий в 2010 р. від нерезидента з держави Кіпр?

Для того щоб визначити, чи э операція контрольованою, необхідно визначити сумарний річний обсяг операцій з даним контрагентом. Сама по собі наявність заборгованості не є операцією. Якщо у 2016 році мали місце операції отримання, погашення кредиту, нарахування (сплати) відсотків на загальну суму більше 5 млн. грн., то операції з контрагентом будуть контрольованими, якщо загальний дохід компанії перевищує 20 млн. грн.

3. Допоможіть будь ласка розібратися в наступній ситуації: українська компанія – забудовник отримала гривневий кредит на будівництво від української фінансової компанії. Дохід від продажу побудованого об'єкта планується більше 50 млн. грн. Сума кредиту перевищує власний капітал забудовника більш ніж в 3,5 рази. Чи підпадає така операція під правила ТЦО?

Операції з резидентами України не є контрольованими (не підпадають під правила трансфертного ціноутворення).

4. Чи потрібен електронний підпис для роботи з інвойсами за новими правилами (щодо нововведень НБУ що роблять інвойс основним документом)?

Інструкція НБУ про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями не містить вимоги щодо підписання інвойсу електронним підписом.

5. Маю ФОП на 2 групі єдиного податку. Виготовляю штучні дерев'яні вироби власноруч – меблі, посуд, декорації, та продаю через сайти оголошень. Чи зможу я через ФОП 2 групи торгувати на експорт, чи потрібний перехід на 3 групу? Торгівля вроздріб, наразі хочу попробувати торгувати через Амазон та Е-бей. Чи реально це? І як щодо ПДВ в моєму випадку?

Частина 2 п. 291.4 Податкового кодексу дозволяє платникам єдиного податку 2-ї групи здійснювати виробництво та/або продаж товарів за умови, що кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб та річний обсяг доходу не перевищує 1,5 млн. грн. Заборони продажу товарів за межі митної території України ця стаття не містить.

Платники єдиного податку 2 групи не є платниками ПДВ. 

Укладення угод через міжнародні системи електронної торгівлі , такі як Amazon та E-Bay, не суперечить законодавству. Але треба мати на увазі, що використання для розрахунків за продані товари рахунків у міжнародних платіжних системах без індивідуальної ліцензії НБУ на сьогодні є незаконним. Єдина на сьогодні законна можливість отримувати валютну виручку – на валютний рахунок в українському банку.

(Оновлення) Станом на 2017 рік легальним є використання електронний платіжних систем, які забезпечують зарахування коштів на валютні рахунки отримувачів, відкриті в українських банках. Наразі платіжні системи Payoneer та Skrill відповідають цій вимозі. Детальніше дивіться у статті.

6. Я є переселенцем, ФОП 2 група, продовжую вести діяльність, наразі виїхав з найманого житла де був тимчасово зареєстрований, поки що реєстрації не маю, нема де прописатися. Як здавати звітність, та чи будуть штрафи за те, що не повідомив податкову вчасно про зміни?

Відповідно до п.63.3 Податкового кодексу, платники податків підлягають взяттю на облік у контролюючих органах за місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

У вашому випадку основним місцем обліку буде місце тимчасової реєстрації. Якщо ви ведете свою діяльність за місцем фактичного проживання, ви маєте повідомити місцеву податкову. Це буде неосновне місце обліку. Повідомляти податкову про зміну місця діяльності треба протягом 10 днів.

За неподання відомостей для взяття на облік передбачений штраф 170 грн.

7. ФОП на 3 групі єдиного податку, КВЕД 47.2, роздрібна торгівля, але хочемо відкрити кав'ярню (без акцизу). Чи потрібно нам, і коли, повідомити ДФС про зміни, якщо для 3 групи єдиного податку обмежень за видами діяльності немає?

По-перше, діяльність кафе відноситься до іншого виду діяльності: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг харчування. Щоб на нього поширювалася дія єдиного податку, вам потрібно внести зміни до свідоцтва платника єдиного податку.

По-друге, відповідно до статті 63 Податкового кодексу, протягом 10 днів після створення об'єкта, через який ведеться діяльність, необхідно подати відомості в місцеву податкову для постановки на облік за місцем ведення діяльності. Ця вимога поширюється на всіх платників податків, незалежно від системи оподаткування.

8. Хочу експортувати послуги. Що мені для цього необхідно? Зараз реєструюсь ФОП 3 групи. Чи необхідна саме для цього мені печатка? Чи потрібно реєструватись ЗЕД? Які є ще вимоги щодо легальності цієї справи?

Печатка не потрібна. Вам треба під час реєстрації подати заяву на єдиний податок, та вказати там види діяльності. Важливо правильно вказати види діяльності, оскільки всі решта доходів (за видами діяльності, не зазначеними у реєстр платників єдиного податку) будуть оподатковуватися на загальних підставах (тобто податок на доходи фізичних осіб 15%, військовий збір 1,5% та ЄСВ 22%).

Наводимо тут декілька поширених серед фрілансерів КВЕДів. Більш детально про організацію фріланс-бізнесу з експорту послуг дивіться у статті.

дизайн, створення логотипів

74.10     Спеціалізована діяльність із дизайну

створення рекламних відео

59.11     Виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм

73.11     Рекламні агентства

створення веб сторінок

62.01     Комп'ютерне програмування

пошук інформації

73.20     Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки

74.90     Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.

9. ФОП 3-тя група, спрощене оподаткування. Експортує послуги, отримує валюту на банківський рахунок. Фактично спочатку валюта надходить на розподільчий рахунок (який не належить підприємцю, а є лише елементом банківської технології), а наступного дня 35% валюти зараховується на валютний рахунок підприємця, а 65% валюти списується з розподільчого рахунку і відправляється на міжбанк. Після продажу на міжбанку гривня зараховується на гривневий рахунок ФОП. Основне питання: як правильно порахувати базу оподаткування?
Уточнююче питання 1: для конвертації валютних надходжень в гривню використовується курс НБУ. Але курс на яку дату? На дату надходження на розподільчий рахунок чи на дату коли валюта потрапила на рахунок підприємця?
Уточнююче питання 2: де факто 65% валюти не надходять на валютний рахунок підприємця. Замість цього надходить вже зконвертована сума в гривні на гривневий рахунок. Але при цьому деякі спеціалісти рекомендують все одно як базу оподаткування використовувати не реальну суму в гривні, а суму отриману шляхом перерахунку з використанням поточного курсу НБУ. Це питання особливо актуальне коли курс НБУ вище ніж курс міжбанку?

Відповідно до пп. 292.5, 292.6 Податкового кодексу, сума доходу визначається шляхом перерахування суми валюти у гривню за офіційним курсом НБУ на дату надходження валюти. Датою надходження валюти від замовника є її дата зарахування на розподільчий рахунок. В разі виникнення позитивної курсової різниці при продажу валюти вона збільшує об’єкт оподаткування. Від’ємна курсова різниця не впливає на об’єкт оподаткування.

Відповідне роз’яснення міститься у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (код теми 108.01.02)

10. Питання про курсові різниці. ФОП 3-тя група, спрощене оподаткування. Минулого року на рахунок підприємця надійшла валюта. Наприклад, за курсом НБУ на той момент це був еквівалент 10000 грн. В минулому році діяла ставка податку 4%. Тобто було сплачено 400 грн. податку. Цього року та валюта була продана на міжбанку. Припустимо, що при продажі валюти сьогодні отримано 11000 грн. Діє ставка податку 5%. Курсова різниця дорівнює 1000 грн. Чи правильно буде сплатити податок в сумі 50 грн.?

Так, позитивна курсова різниця враховується при визначенні об'єкта оподаткування єдиним податком (див. відповідь на попереднє питання).

11. Питання щодо ведення книги обліку доходів та витрат ФОП на загальній системі. Згідно порядку заповнення при оплаті за товар зазначаються платіжні документи. Разом з тим, наявна вимога щодо відображення витрат, пов’язаних з доходом. Як взагалі тоді відображати не реалізовані, але повністю сплачені товари, якщо ведення таких залишків не передбачено, коригувальних граф немає, порядку обчислення залишку при великій номенклатурі немає. Взагалі як Ви порекомендуєте заповнювати в такому випадку?

Витрати пов’язані з отриманням доходу не включають вартість придбаних, але не реалізованих товарів. Отже, суми оплати за такі товари у книзі не відображуються.

На сьогодні питання ведення обліку витрат підприємцями на загальній системі оподаткування до кінця Податковим кодексом не врегульоване. В тому числі не врегульоване питання про момент виникнення витрат. На думку більшості фахівців податкової (хоча підкреслюємо – це лише особиста думка, питання законодавчо не врегульоване) витрати в частині вартості проданих товарів виникають у момент продажу за умови, що ці товари оплачені, якщо ж ні – витрати виникають у момент оплати, що відбуваються після продажу.

Наша особиста думка, що такий порядок не відповідає економічній сутності та здоровому глузду.

Рекомендуємо вам звернутися до місцевої податкової з письмовим запитом про надання офіційного роз’яснення.

 

Бажаєте задати питання та отримати безкоштовну консультацію від професіоналів?

Ми регулярно відповідаємо на запитання підписувачів у нашій групі Фейсбук. Якщо ви є користувачем Фейсбук, задайте питання, використовуючи посилання нижче. Якщо ви не не є користувачем Фейсбук, ви маєте бути зареєстрованим користувачем нашого сайту, щоб мати змогу задати питання.

Це повністю безкоштовно!

 

Задати питання у Фейсбук:

тисніть на іконку:

ico.facebook

Ми відповідаємо на запитання у Фейсбук протягом кількох годин (у робочі дні).

Увійти або зареєструватися, щоб задати питання

 

Онлайн консультацію провів

But

Станіслав Бут

Сертифікований міжнародний професійний бухгалтер (CIPA)

Дійсний член Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України

Вгору