info@firstconsulting.com.ua

skype12 firstconsulting.com.ua

+38 067 614 05 75

+38 050 450 10 28 

Три обов’язкові інструменти управління бізнесом

on 27 жовтня 2015

Як приймати економічні рішення, не покладаючись на випадок

У попередній статті циклу ми розглянули три поширені помилки, пов'язані з поняттям собівартості, та з'ясували, що собівартість не може бути орієнтиром при прийнятті управлінських рішень.

Як тоді можна приймати рішення, які стосуються цінової і асортиментної політики, аби при цьому не нашкодити своєму бізнесу?

Сьогодні ми розглянемо інструменти, за допомогою яких це можливо.

 

Эта статья также доступна на русском

 

Інструмент №1. Сценарний аналіз (не лякайтеся, це просто)

Чому, незважаючи на всі описані у попередній статті недоліки, собівартість і надалі широко використовується як інструмент економічного планування та прогнозування?

Це тому що вважається (безпідставно), що собівартість описує залежність поведінки витрат від випуску продукції. Саме розуміння поведінки витрат (і доходів) у разі прийняття або неприйняття рішень, що розглядаються, є ключем до прийняття правильних рішень.

Сценарний аналіз – це інтуїтивно зрозумілий інструмент, який допомагає визначити економічні наслідки планованих змін. Сутність його проста – для кожного альтернативного варіанта рішень (сценарію) розраховується зміна доходів і витрат. Беруться до уваги тільки ті доходи та витрати, які змінюються внаслідок прийняття сценарію. Порівнюються між собою не ціна і собівартість продуктів, а економічні наслідки прийняття чи неприйняття рішення.

Як це працює на практиці?

У попередній статті ми навели приклад помилкового рішення про зняття з виробництва продукту, яке базувалося на невірній інтерпретації характеру поведінки витрат. А яке рішення було б прийнято в цих умовах при застосуванні сценарного аналізу?

Приклад правильного підходу до прийняття рішення

Пекарня випускає 4 сорти хліба. Через високу конкуренцію, підвищення цін на сировину і електроенергію справи останнім часом йдуть не кращим чином. Директор вважає, що один з продуктів – хліб формовий 1 ґатунку – приносить збитки. Він попросив свого бухгалтера підготувати розрахунок трьох альтернативних сценаріїв:

1) Продовжити випуск у попередніх обсягах

Нічого не змінюється в порівнянні з існуючою ситуацією. Розрахунок сценарію виглядає так:

 

 

Хліб в / с подовий

Хліб Дарницький

Хліб 1с формовий

Хліб Бородинський

Всього

Маса виробу, кг

0.65

0.7

0.9

0.6

 

Місячний обсяг випуску, шт.

8 000

5 000

15 000

3 000

 

Відпускна ціна виробу, грн. / шт.

7.25

6.85

6.50

7.55

 

Разом доходи, грн.

58 000

34 250

97 500

22 650

212 400

Місячний обсяг випуску, кг

5 200

3 500

13 500

1 800

24 000

Вартість сировини грн. / кг

6.75

5.50

4.50

6.80

 

Відрядна розцінка, грн. / шт.

0.30

0.30

0.45

0.50

 

Електроенергія, грн. / шт.

0.75

0.85

0.60

0.85

 

Вартість сировини на випуск, грн.

35 100

19 250

60 750

12 240

127 340

Пряма зарплата на випуск, грн.

2 400

1 500

6 750

1 500

12 150

Електроенергія на випуск, грн.

6 000

4 250

9 000

2 550

21 800

Разом прямі витрати, грн.

43 500

25 000

76 500

16 290

161 290

Інші витрати:

         

Витрати на доставку покупцям, грн.

       

12 000

Амортизація обладнання, грн.

       

9 000

Комунальні послуги, грн.

       

15 000

Зарплата іншого персоналу, грн.

       

18 000

Інші накладні витрати, грн.

       

7 500

Разом інші витрати, грн.

 

 

 

 

61 500

Разом витрати

 

 

 

 

222 790

Прибуток (Збиток)

 

 

 

 

( 10 390)

 

У першому сценарії Компанія щомісяця несе збиток у розмірі 10,4 тис. грн.

2) Припинити випуск збиткового продукту

Підприємство зможе скоротити одного вантажника з місячною зарплатою 3000 грн. і зменшити кількість рейсів розвезення продукції покупцям. Прогнозується, що економія транспортних витрат складе 4000 грн. в місяць.

 

 

Хліб в / с подовий

Хліб Дарницький

Хліб 1с формовий

Хліб Бородинський

Всього

Маса виробу, кг

0.65

0.7

 

0.6

 

Місячний обсяг випуску, шт.

8 000

5 000

 

3 000

 

Відпускна ціна виробу, грн. / шт.

7.25

6.85

 

7.55

 

Разом доходи, грн.

58 000

34 250

 

22 650

114 900

Місячний обсяг випуску, кг

5 200

3 500

 

1 800

10 500

Вартість сировини грн. / кг

6.75

5.50

 

6.80

 

Відрядна розцінка, грн. / шт.

0.30

0.30

 

0.50

 

Електроенергія, грн. / шт.

0.75

0.85

 

0.85

 

Вартість сировини на випуск, грн.

35 100

19 250

 

12 240

66 590

Пряма зарплата на випуск, грн.

2 400

1 500

 

1 500

5 400

Електроенергія на випуск, грн.

6 000

4 250

 

2 550

12 800

Разом прямі витрати, грн.

43 500

25 000

 

16 290

84 790

Інші витрати:

         

Витрати на доставку покупцям, грн.

       

8 000

Амортизація обладнання, грн.

       

9 000

Комунальні послуги, грн.

       

15 000

Зарплата іншого персоналу, грн.

       

15 000

Інші накладні витрати, грн.

       

7 500

Разом інші витрати, грн.

 

 

 

 

54 500

Разом витрати

 

 

 

 

139 290

Прибуток (Збиток)

 

 

 

 

( 24 390)

 

В результаті прийняття даного рішення збитки компанії зростуть на 14 тис. грн. в місяць.

3) Продовжити випуск, але зменшити вагу формового хліба з 0,9 до 0,8 кг.

Директор вважає, що відпускну ціну можна буде залишити, попит також збережеться на колишньому рівні. Витрати на електроенергію для випічки одного виробу знизяться з 0,60 до 0,55грн. Відрядна розцінка на виробництво формового хліба зменшиться пропорційно вазі, з 0,45 до 0,40 грн. за штуку.

 

 

Хліб в / с подовий

Хліб Дарницький

Хліб 1с формовий

Хліб Бородинський

Всього

Маса виробу, кг

0.65

0.7

0.8

0.6

 

Місячний обсяг випуску, шт.

8 000

5 000

15000

3 000

 

Відпускна ціна виробу, грн. / шт.

7.25

6.85

6.50

7.55

 

Разом доходи, грн.

58 000

34 250

97 500

22 650

212 400

Місячний обсяг випуску, кг

5 200

3 500

12 000

1 800

22 500

Вартість сировини грн. / кг

6.75

5.50

4.50

6.80

 

Відрядна розцінка, грн. / шт.

0.30

0.30

0.40

0.50

 

Електроенергія, грн. / шт.

0.75

0.85

0.55

0.85

 

Вартість сировини на випуск, грн.

35 100

19 250

54 000

12 240

120 590

Пряма зарплата на випуск, грн.

2 400

1 500

6 000

1 500

11 400

Електроенергія на випуск, грн.

6 000

4 250

8 250

2 550

21 050

Разом прямі витрати, грн.

43 500

25 000

68 250

16 290

153 040

Інші витрати:

         

Витрати на доставку покупцям, грн.

       

12 000

Амортизація обладнання, грн.

       

9 000

Комунальні послуги, грн.

       

15 000

Зарплата іншого персоналу, грн.

       

18 000

Інші накладні витрати, грн.

       

7 500

Разом інші витрати, грн.

 

 

 

 

61 500

Разом витрати

 

 

 

 

214 540

Прибуток (Збиток)

 

 

 

 

( 2 140)

 

Дане рішення дозволить скоротити збитки на 8,3 тис. грн. в місяць, тому воно є найкращим.

Чому, попри всю свою логічність, сценарний аналіз досі не отримав в багатьох українських компаніях належного поширення?

На наш погляд, причина в тій самій інерції мислення економістів радянської школи, яка змушує фокусувати увагу на собівартості, а не на поведінці витрат.

Наша порада: якщо ваша мета – прийняття правильних управлінських рішень в ринкових умовах, забудьте назавжди такі поняття як «собівартість» і «рентабельність». Приймайте рішення, аналізуючи поведінку витрат.

Обов'язково використовуйте сценарний аналіз при прийнятті рішень про значні зміни в організації виробництва або дистрибуції, цінової та асортиментної політики. Якщо вам буде потрібно кваліфікована допомога в проведенні аналізу, ми з готовністю вам допоможемо.

Інструмент №2. Маржинальний аналіз

Сценарний аналіз – незамінний інструмент при прийнятті стратегічних довго- та середньострокових рішень. Але коли мова заходить про прийняття повсякденних оперативних комерційних рішень, вичерпний сценарний аналіз поведінки доходів і витрат може виявитися занадто трудомістким.

Чи існує більш простий метод, який забезпечує достовірні результати?

Так, і таким методом є маржинальний аналіз. Замість детального аналізу поведінки кожної зі статей витрат, маржинальний аналіз використовує спрощений підхід, який полягає в тому, що всі витрати діляться на дві категорії:

  • змінні, сума яких в розрахунку на одиницю продукції незмінна (а загальна сума прямо пропорційна обсягу випуску (продажів) продукції), і
  • постійні, які пов'язані з функціонуванням підприємства в цілому, і не залежать від обсягу випуску.

Звичайно, на практиці жодна із статей витрат не є в точному сенсі постійною або точно пропорційною обсягу виробництва. Наприклад, постійні витрати змінюються внаслідок сезонних коливань або значних змін масштабів виробництва. Змінні витрати на одиницю продукції також можуть змінюватися, наприклад, при збільшенні обсягу випуску вартість сировини на одиницю продукції може знизитися за рахунок отримання оптових знижок від постачальників.

Але для прийняття рішень з невеликим тимчасовим горизонтом таке спрощення виявляється цілком прийнятним, оскільки на короткому відрізку часу характер поведінки витрат, як правило, залишається незмінним.

Маржинальний аналіз оперує такими поняттями як:

  • змінні витрати на виробництво і збут одиниці продукції (маржинальна собівартість);
  • постійні витрати;
  • ціна і дохід від продажу;
  • маржа, або маржинальний прибуток – різниця між ціною (доходом від продажу) і маржинальною собівартістю.
Приклад

Порівняємо, як оцінюється той самий вид продукції в рамках традиційного підходу (на основі виробничої собівартості) та маржинального аналізу.

 

Всього

На одиницю продукції

Традиційний підхід

Маржинальний аналіз

Плановий обсяг виробництва, одиниць

1000

     

Сировина і матеріали на одиницю, грн.

 

5.00

5.00

5.00

Відрядна заробітна плата на одиницю, грн.

 

1.00

1.00

1.00

Електроенергія на роботу технологічного обладнання, грн.

 

0.50

0.50

0.50

Разом прямі витрати:

 

 

6.50

6.50

Змінні виробничі накладні витрати, грн.

1500

1.50

 

1.50

Постійні виробничі накладні витрати, грн.

10000

10.00

   

Всього виробничі накладні витрати, грн.

11500

11.50

11.50

 

Виробнича собівартість, грн.

 

 

18.00

 

Змінні витрати на збут на одиницю, грн.

 

2.50

 

2.50

Маржинальна собівартість, грн.

 

 

 

10.50

Продажна ціна, грн.

 

15.00

15.00

15.00

Валовий прибуток (маржа) на одиницю, грн.

 

 

-3.00

4.50

 

При порівнянні продажної ціни з виробничою собівартістю можна зробити висновок, що продукт приносить збиток. Натомість маржинальний аналіз показує, що продукт генерує позитивний внесок у загальний прибуток компанії.

Товар або послуга генерують позитивний внесок в економічний результат компанії, якщо їх продажна ціна вище, ніж маржинальна собівартість, тобто коли маржинальний прибуток позитивний.

Якщо загальна сума маржі дорівнює постійним витратам, компанія не отримує ні прибутку, ані збитку (знаходиться в точці беззбитковості).

Допоки точка беззбитковості не досягнута, кожна додатково вироблена і продана одиниця товару вносить вклад на покриття постійних витрат. Хоча традиційний метод калькулювання з повним розподілом витрат буде показувати, що товар збитковий, це помилкова інтерпретація. Товар приносить прибуток, а збиткова загальна діяльність компанії, яка включає невиробничі (наприклад, адміністративні) витрати.

Після досягнення беззбитковості кожна додатково продана одиниця товару буде збільшувати прибуток компанії на суму маржі, оскільки всі постійні витрати вже компенсовано.

Ухвалення рішення на основі маржинального аналізу полягає у відповіді на питання – збільшується  чи зменшується в результаті сума маржинального прибутку.

Приклад з практики

Компанія – виробник продовольчих продуктів – поставляє свою продукцію в велику роздрібну мережу. Наведено дані про продажі в мережу за останній місяць:

 

Обсяг продажів за місяць

Собівартість,
грн.

Відпускна ціна, грн.

Продукт А

2100

45.00

50.00

Продукт В

1800

55.00

65.00

Продукт С

1500

60.00

72.50

 

Від відділу закупівель мережі надійшла пропозиція про участь Продукту А в щомісячній ціновій акції. Умовою участі є зниження відпускної ціни на 20% на період акції (5 днів). За оцінкою відділу продажів, в період акції попит на Продукт А збільшиться в 3 рази. Продукти В і С не є близькими замінниками Продукту А, тому передбачається, що попит на них не зміниться.

Бухгалтер компанії висловлюється проти участі в акції, аргументуючи тим, що Продукт А – низькорентабельний, і зниження відпускної ціни зробить його збитковим.

Для прийняття рішення необхідно провести аналіз зміни маржинального прибутку. Для цього замінимо в розрахунках собівартість Продукту А на маржинальну собівартість:

 

 

Калькуляція виробничої собівартості

Калькуляція маржинальної собівартості

Сировина й матеріали на одиницю, грн.

25.00

25.00

Відрядна заробітна плата на одиницю, грн.

2.50

2.50

Електроенергія на роботу технологічного обладнання, грн.

1.50

1.50

Разом прямі витрати:

29.00

29.00

Змінні виробничі накладні витрати, грн.

 

1.50

Всього виробничі накладні витрати, грн.

16.00

 

Виробнича собівартість, грн.

45.00

 

Змінні витрати на збут на одиницю, грн.

 

3.50

Маржинальна вартість, грн.

 

34.00

 

У разі, якщо компанія не прийме пропозицію відділу закупівель мережі, маржинальний прибуток від продажу Продукту А складе за 5 днів (припускаємо, що в місяці 30 днів):

2100/30 х 5 х (55 - 34) = 3850 грн.

Якщо пропозиція буде прийнята, обсяг продажів за час акції складе

2100/30 х 5 х 3 = 1050 од.

Маржинальний прибуток від продажу Продукту А за 5 днів проведення акції складе при відпускній ціні 40 грн.

1050 х (40 - 34) = 6300 грн.

Таким чином, компанії слід прийняти пропозицію, оскільки в цьому випадку маржинальний прибуток буде більше.

Маржинальний аналіз можна з успіхом застосовувати для ціноутворення. При цьому використовується такий же підхід – оптимальною ціною є та, яка забезпечує найбільший маржинальної прибуток.

Приклад

Компанія випускає на ринок оновлений продукт. На підставі статистичних даних про продажі подібних товарів і даних проведеного маркетингового дослідження, відділ маркетингу компанії зробив прогноз залежності попиту на товар від продажної ціни. Маржинальна собівартість одиниці продукту становить 80 грн. Виходячи з цього, розрахунок маржинального прибутку при різних цінах буде виглядати так:

Продажна ціна, грн.

Прогнозний місячний обсяг продажів, од.

Маржинальна вартість, грн.

Маржа на одиницю товару, грн.

Маржинальний прибуток, грн.

90.00

4000

80.00

 10

40 000

92.50

3500

 13

43 750

95.00

3000

 15

45 000

97.50

2700

 18

47 250

100.00

2400

 20

48 000

102.50

2100

 23

47 250

105.00

1800

 25

45 000

107.50

1550

 28

42 625

110.00

1350

 30

40 500

 

Якщо метою компанії є максимізація прибутку, то продажна ціна повинна становити 100 грн. за одиницю.

Слід, однак, пам'ятати, що маржинальний аналіз є спрощеним інструментом, і йому притаманний ряд обмежень:

  • Маржинальний аналіз оперує спрощеною моделлю поведінки витрат, яка дає достовірні результати в короткостроковому періоді, але не може застосовуватися для прийняття довгострокових рішень, оскільки в довгостроковій перспективі жодні витрати компанії не є постійними. У довгостроковій перспективі ціна повинна покривати всі витрати, а не тільки змінні;
  • При наявності обмежень на обсяг виробництва, позитивна маржа, що генерується товаром, не завжди є достатньою підставою для прийняття рішення про його виробництво;
  • Ціноутворення на підставі маржинального прибутку не застосовується в разі, якщо метою компанії є захоплення максимальної частки ринку.

Інструмент №3. Маржинальний аналіз з обмеженнями

У реальному житті існують обмежувальні фактори, в силу яких компанія не може необмежено збільшувати обсяг продажів та прибуток. Типовими прикладами обмежуючих факторів є:

  • виробнича потужність обладнання та / або складські потужності зберігання;
  • ринковий попит на товари;
  • оборотний капітал.

У довгостроковій перспективі більшість з цих обмежуючих планок можна якщо не усунути, то «підняти» за допомогою інвестицій в відповідну сферу. Але в короткостроковому періоді з ними доведеться миритися.

Якщо, наприклад, обсяг виробництва компанії обмежений, їй потрібно вирішити, які товари краще виробляти, щоб максимізувати прибуток. Як це зробити?

Традиційний (і помилковий) підхід полягає в тому, щоб виробляти ті товари, які забезпечують більш високі показники «рентабельності». Однак такий підхід не враховує ефективність використання обмеженого ресурсу. Пояснимо сказане на прикладі.

Приклад з практики

Компанія має в своєму розпорядженні виробниче обладнання з максимальним річним фондом робочого часу (з урахуванням технічного обслуговування) 8000 машино-годин. На даному обладнанні можна випускати 5 альтернативних видів продукції. Компанія планує виробничу програму на наступний рік.

Попит на товари і калькуляція їх рентабельності наведені в таблиці.

 

Товар 1

Товар 2

Товар 3

Товар 4

Товар 5

Максимальний ринковий попит, од.

1 200

1 000

2 000

2 000

2 000

Витрати машинного часу, машино-годину / од.

1

2

0.5

1.5

2.5

Витрати сировини грн. / од.

4.50

5.50

6.00

7.00

7.75

Відрядна заробітна плата, грн./од.

0.30

0.35

0.40

0.50

0.95

Електроенергія, грн. / од.

1.40

0.85

1.00

1.20

2.20

Разом прямі витрати, грн. / од.

6.20

6.70

7.40

8.70

10.90

Планова ставка виробничих накладних витрат,%

20.0

Виробничі накладні витрати, грн. / од

1.24

1.34

1.48

1.74

2.18

Планова виробнича собівартість, грн. / од.

7.44

8.04

8.88

10.44

13.08

Планова продажна ціна, грн. / од.

8.10

9.70

9.30

12.00

15.00

Рентабельність,%

8.9

20.6

4.7

14.9

14.7

 

Аналізуючи калькуляцію, керівництво підприємства вирішило, що Товари 1 та 3 малорентабельні, тому їх виробляти не слід. Виробництво Товару 2, що має найвищий показник рентабельності, заплановано по максимуму, а залишок вільного машинного часу розподілено між Товарами 4 і 5 з розрахунку по 1500 одиниць кожного.

На основі даної виробничої програми складений річний бюджет компанії:

 

Товар 2

Товар 4

Товар 5

Всього

Виробнича програма, од.

1 000

1 500

1 500

 

Планова продажна ціна, грн. / од.

9.70

12.00

15.00

 

Доходи від продажу, грн.

9 700

18 000

22 500

50 200

Затрати машинного часу на одиницю продукції, машино-год.

2

1.5

2.5

 

Затрати машинного часу на виробничу програму, машино-год.

2 000

2 250

3 750

8 000

Витрати сировини грн. / од.

5.50

7.00

7.75

 

Відрядна заробітна плата, грн. / од.

0.35

0.50

0.95

 

Електроенергія, грн. / од.

0.85

1.20

2.20

 

Разом прямі витрати, грн. / од

6.70

8.70

10.90

 

Прямі витрати на виробничу програму, грн.

6 700

13 050

16 350

36 100

Планова ставка виробничих накладних витрат,%

20.0

 

Виробничі накладні витрати, грн. / од.

1.34

1.74

2.18

 

Всього виробничі накладні витрати, грн.

1340

2610

3270

7 220

Витрати на збут, грн.

     

5 020

Адміністративні та інші витрати, грн.

     

2 000

Всього витрати, грн.

 

 

 

50 340

Операційний прибуток, грн.

 

 

 

- 140

 

Плановий показник прибутку не задовольнив керівництво компанії, і воно звернулося до фінансового консультанта з проханням знайти можливості для поліпшення прибутковості. Проаналізувавши наявну інформацію, консультант додатково з'ясував що:

  • Виробничі накладні витрати складаються з витрат на експлуатацію обладнання та витрат на утримання приміщення цеху. Витрати на експлуатацію обладнання складають 0,2 грн. за 1 машино-годину. Річна сума витрат на утримання приміщення цеху становить 5620 грн.
  • Реалізація продукції проводиться на підставі ексклюзивного договору з дистриб'юторською компанією, винагорода якої становить 10% від продажної ціни.

На підставі цієї інформації він підготував нову калькуляцію маржинальної собівартості:

 

 

Товар 1

Товар 2

Товар 3

Товар 4

Товар 5

Максимальний ринковий попит, од.

1 200

1 000

2 000

2 000

2 000

Планова продажна ціна, грн. / од.

8.10

9.70

9.30

12.00

15.00

Витрати машинного часу на одиницю продукції, машино-год.

1

2

0.5

1.5

2.5

Витрати сировини грн. / од.

4.50

5.50

6.00

7.00

7.75

Відрядна заробітна плата, грн. / од.

0.30

0.35

0.40

0.50

0.95

Електроенергія, грн. / од.

1.40

0.85

1.00

1.20

2.20

Разом прямі витрати, грн. / од

6.20

6.70

7.40

8.70

10.90

Планова ставка змінних виробничих накладних витрат, грн. / машино-год.

0.20

Змінні виробничі накладні витрати, грн. / од.

0.20

0.40

0.10

0.30

0.50

Змінні витрати на збут, грн. / од.

0.81

0.97

0.93

1.20

1.50

Маржинальна вартість, грн. / од.

7.21

8.07

8.43

10.20

12.90

Маржа, грн. / од.

0.89

1.63

0.87

1.80

2.10

Маржа на 1 машино-годину

0.89

0.82

1.74

1.20

0.84

 

З'ясувалося, що найкращий показник маржинального прибутку на одну машино-годину забезпечує Товар 3, а далі в порядку зменшення – Товар 4, Товар 1, Товар 5 та Товар 2. Запропоновані консультантом зміни в виробничу програму і річний бюджет компанії виглядають так:

 

 

Товар 1

Товар 3

Товар 4

Товар 5

Всього

Виробнича програма, од.

1 200

2 000

2 000

1 120

 

Витрати машинного часу на одиницю продукції, машино-год.

1

0.5

1.5

2.5

 

Витрати машинного часу на виробничу програму, машино-год.

1 200

1 000

3 000

2 800

8 000

Планова продажна ціна, грн. / од.

8.10

9.30

12.00

15.00

 

Доходи від продажу, грн.

9 720

18 600

24 000

16 800

69 120

Витрати сировини грн. / од.

4.50

6.00

7.00

7.75

 

Відрядна заробітна плата, грн. / од.

0.30

0.40

0.50

0.95

 

Електроенергія, грн. / од.

1.40

1.00

1.20

2.20

 

Разом прямі витрати, грн. / од.

6.20

7.40

8.70

10.90

 

Прямі витрати на виробничу програму, грн.

7 440

14 800

17 400

12 208

51 848

Змінні виробничі накладні витрати, грн. / од.

0.20

0.10

0.30

0.50

 

Всього змінні виробничі накладні витрати, грн.

240

200

600

560

1 600

Постійні виробничі накладні витрати, грн.

       

5 620

Змінні витрати на збут, грн.

972

1860

2400

1680

6 912

Адміністративні та інші витрати, грн.

       

2 000

Разом витрати, грн.

 

 

 

 

67 980

Операційний прибуток, грн.

 

 

 

 

1 140

 

Як ми вже казали, щоб досягти найкращих економічних показників, компанії необхідно максимізувати маржинальний прибуток. В умовах, коли компанія обмежена в своїх діях певним ресурсом, необхідно максимізувати показник маржинального прибутку на одиницю обмеженого ресурсу. У наведеному прикладі обмеженим ресурсом є час роботи обладнання, тому найкращі показники були досягнуті при виробництві товарів, що мають максимальну маржу на одну машино-годину.

Слід пам'ятати, що обмеження рідко виявляються в одній формі. Як правило, компаніям доводиться стикатися з цілою низкою обмежуючих факторів. Усунення одного з них не обов'язково призведе до бажаних результатів. Як найкращим чином можна справлятися з численними обмеженнями? Відповідь на це питання дає Теорія обмежень Е. Голдратта, про яку ми розповімо в наступній публікації циклу.

У бізнесі не буває простих рішень. Те, що здається інтуїтивно зрозумілим і очевидним, часто призводить до помилкових рішень.

Ви можете довірити управління фінансами вашого бізнесу професіоналам та уникнути описаних вище та подібних помилок, інакше вам доведеться самому стати фінансовим експертом.

 

 

Бажаєте задати питання та отримати безкоштовну консультацію від професіоналів?

Ми регулярно відповідаємо на запитання підписувачів у нашій групі Фейсбук. Якщо ви є користувачем Фейсбук, задайте питання, використовуючи посилання нижче. Якщо ви не не є користувачем Фейсбук, ви маєте бути зареєстрованим користувачем нашого сайту, щоб мати змогу задати питання.

Це повністю безкоштовно!

 

Задати питання у Фейсбук:

тисніть на іконку:

ico.facebook

Ми відповідаємо на запитання у Фейсбук протягом кількох годин (у робочі дні).

Увійти або зареєструватися, щоб задати питання

Вгору